P jak PRODUKTYWNOŚĆ


Czy czasami macie tak, że chociaż uczyliście się do jakiegoś sprawdzianu parę godzin... to czujecie, że jednak nic wam nie zostało w głowie? Tak? Mi też się to kiedyś zdarzało. Jednak są sposoby by temu zaradzić i dostawać 5 i 6 na sprawdzianach nie zarywając nocy. 


Odłóż telefon

Zróbcie mały rachunek sumienia... Zastanówcie się ile czasu poświęcacie na korzystanie z telefonu w trakcie lekcji lub nauki w domu. Nie chcę tutaj mówić, że telefony są złe, ale na pewno kojarzycie taką sytuację. Rozwiązujecie nudne zadanie, kiedy nagle wyświetla się wam,że wasza przyjaciółka wysłała wam snapa. Od razu sięgacie po telefon, przecież to tylko kilka sekund, myślicie sobie. Wychodząc ze snapa stwierdzacie, ze jesteście zmęczeni i chwila na Facebooku nie zaszkodzi. W trakcie przeglądania tablicy wyświetlają mam się słodkie kotki, a jeszcze niżej jest wpis waszej ulubionej youtuberki, że dosłowienie za sekundę wrzuca filmik. W oczekiwaniu na filmik oglądacie instastory, no a potem jeszcze filmik... i tak z paru sekund robi się prawie godzina, nie fajnie co? Jednak można temu zaradzić :) Jeżeli macie wystarczająco dużo silnej woli wystarczy, że wyłączycie internet, jeżeli to nie wystarczy pobierzcie aplikację blokujące niektóre aplikacje na określony czas lub motywujące do skupienia. Ja używam i polecam "Forest. Stay focused".

Rób przerwy
 
To jest chyba najfajniejszy punkt. Zapewne zdajecie sobie sprawę, że nie da się uczyć bez przerwy. Zaplanujcie sobie je i dobrze je wykorzystajcie. Ja polecam 5 lub 10 minutowe przerwy co pół godziny. Dzięki nim nauka będzie wydawała się przyjemniejsza, mniej obciążająca, oraz łatwiejsza do wytrzymania. Po przerwie będziecie siadał do lekcji bardziej zrelaksowany, a nauka nowych rzeczy będzie przychodziła łatwiej. Jednak pamiętajcie przerwa to czas na relaks nie tylko na telefon, odejdź od biurka, napij się wody, zrób parę ćwiczeń rozciągających, zjedz jakiś owoc lub z kimś pogadaj.


Słuchaj na lekcji

Ja wiem to jest trudne, ale jestem pewna, że dacie radę. Jeżeli zaczniecie słuchać to szybko zorientujecie się, że nie musicie się tak dużo uczyć, ponieważ pamiętacie wiele z lekcji. Efekty zobaczycie odrazu ;)

Kolorowe notatki
Jeżeli jesteście wzrokowcami, zadbajcie  o swoje notatki. Przydatne będą kolorowe długopisy, cienkopisy, flamastry i zakreślacze. Kolory są dla oczu bardzo ważne, dzięki nim zwrócicie uwagę na istotne treści i szybciej je zapamiętacie. Więcej na razie nie zdradzę, o dobrym robienu notakek, będziecie mogli poczytać już niedługo. :)


W komentarzach napiszcie jak podobał się wam dzisiejszy post i moje rady, a może wy macie jakieś sposoby na zwiększenie produktywności ?

Przepraszam was za moją dłuższą nieobecność, była spowodowana wieloma czynnikami, ale już wróciłam :)
 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Moje sposoby na... języki obce

Długopis czy pióro?

Szkolne Life Hacks + Konkurs