Szkolne Life Hacks + Konkurs

Chyba każdy lubi life hacks, które potrafią ułatwić życie. Ja bardzo, dlatego przygotowałam dla was 5 życiowych porad, które bardzo przydadzą się w szkole i podczas nauki.


 1. Wielokolorowy długopis
Nie wiem jak u was, ale u mnie sprawdzaniach z niektórych przedmiotów trzeba pisać czarnym długopisem. Kiedy nauczyciel każe wyjąć karteczki jest ogromny problem, bo połowa klasy nie ma długopisu z czarnym tuszem. Ja mam na to radę - w szkole używam 4 kolorowego długopisu. Nie jest dużo grubszy, a jestem przygotowana na wszystko. Ma też dwa inne kolory, którymi piszę tematy i podkreślam różne ważne rzeczy. Taki długopis kupicie za około 8 złotych w wielu sklepach.

2. Aktywność na lekcji
Chyba mało kto lubi odpowiadać ustnie przy całej klasie, zwłaszcza jeśli nie jest dobrze przygotowanym. Ja w poprzednim roku szkolnym nie zostałam zapytana w ogóle … naprawdę, a niektórzy nauczyciele pytali na każdej lekcji. Mój sposób jest bardzo prosty. Wystarczy być aktywnym w czasie lekcji, odpowiadać na pytania i wyrażać swoje zdanie. Nauczyciel będzie wiedział wtedy, co mamy do powiedzenia i będzie w pierwszej kolejności chciał zapytać tych, którzy siedzą cicho.

3. Dogadaj się z  kolegą z ławki
Nie lubisz nosić ciężkiego plecaka lub nie masz wystarczająco miejsca. Spokojnie jest na to sposób. Porozmawiaj z kolegą z ławki i ustalcie podział. Wypiszcie sobie dni i przedmioty i wybierzcie, co kto kiedy nosi. Przecież do niczego nie są wam potrzebne dwie takie same książki na jednej ławce. Ja stosuję taką  metodę i nie muszę dźwigać 8 kilo.

4.Wstań wcześniej
Uczysz się i nie może już nic zapamiętać, czujesz, że masz już dosyć i zaraz zaśniesz?Przyczyną może być późna pora. To, że  twoi koledzy uczą się do drugiej, nie znaczy, że ty też musisz. Ja po dwudziestej drugiej nie potrafię się już niczego nauczyć, za to rano mój mózg jest „świeży”. Wystarczy kawa i tak naprawdę nie trzeba wychodzić z łóżka, żeby powtórzyć materiał, nauczyć się słówek  i potem dobrze napisać sprawdzian.

5. Posłuchaj muzyki
Nie lubisz robić pracy domowej, rozwiązywanie zadań Cię nuży, czujesz, że zaraz komuś coś zrobisz ? Spraw, żeby ten czas był odrobinę przyjemniejszy – włącz muzykę.  Wybierz takie utwory które: są rytmiczne, dobrze znasz , są raczej spokojne i całkiem długie.  Gwarantuję zobaczysz, że nauka może być chociaż trochę przyjemniejsza.


Dla wszystkich czytelników mam kreatywny konkurs. Blog Oczami Kujona nie jest dla mnie tylko dla was. Może wy też macie coś ciekawego do przekazania innym uczniom? Czy chcecie, aby wasz wpis pojawił się u mnie na blogu? Zasady są proste. Wystarczy napisać post skierowany do innych czytelników dotyczący szkoły. Jego forma i temat jest dowolny. Najciekawsze wpisy pojawią się na tym blogu wraz z waszymi mediami społecznościowymi, to super szansa, aby się wypromować - oczywiście jeśli będziecie chcieli :)  Wasze prace wysyłajcie na maila - oczamikujona@gmail.com do końca października. Warunkiem uczestnictwa w konkursie jest subskrypcja tego bloga. Powodzenia!

Komentarze

  1. Ja to już o 19 nie potrafię się uczyć, bardzo często muszę zaczynać naukę dużo wcześniej, do tego robię sobie kolorowe notatki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolorowe notatki są super! Też zamierzam napisać o nich post :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Moje sposoby na... języki obce

Długopis czy pióro?