Długopis czy pióro?

Tematem ostatniego wpisu były długopisy. Pozostańmy w temacie.
Czy zastanawialiście się kiedyś, czy nie zacząć pisać piórem?
Jeśli tak zapraszam was do czytania...

Czy wiecie, że wieczne pióro pióro powstało wcześniej niż długopis.

Znalezione obrazy dla zapytania wikipedia pióro wieczne
Obraz pochodzi z Wikipedii

Używając pióro piszemy atramentem, który ścieka do stalówki. Jest to podstawowa różnica pomiędzy piórem, a długopisem. Kolejną jest cena. Niestety nie da się kupić pióra za tyle ile wydajemy na zwykły długopis. Więc czy warto inwestować w ten przyrząd. Zamiast podawać wam na tacy odpowiedź pokażę  wam parę plusów i minusów pióra wiecznego.  

Plusy
+  pióro wymaga mniejszego nacisku -  mniej męczymy się podczas pisania 
+ estetyka pisma - znaki kreślone piórem, są z reguły bardziej estetyczne
+ kształtowanie charakteru pisma - po miesiącu regularnego i starannego pisania piórem poprawi się wasz charakter pisma
+ pisanie piórem wymaga od  większego skupienia - skupienie się na lekcji 
+ wygląd -  pióra wieczne są ładne i ciężko się z tym nie zgodzić

Minusy 
- cena, porządne pióro kupicie od 50 zł, jest to więcej niż za długopis, ale z drugiej strony będziecie używali je dużo dłużej
- leworęcznym jest ciężej pisać piórem, ponieważ mogą rozcierać sobie tekst
- tuszem z pióra można się ubrudzić 

Wydaje mi się, że mimo wszystko plusów pisania piórem jest znacznie więcej niż wad. Więc dlaczego piszemy długopisem?

Z lenistwa, długopis nie wymaga od nas takiego skupienia na pisaniu, dodatkowo nie trzeba wymieniać mu wkładów. 

Czy ja piszę piórem?
Tak piszę piórem, niestety teraz pod koniec roku znacznie częściej sięgam po długopis. 

Jakie pióro używam?
Ja piszę piórem wiecznym Parker Vector Standard. Jest ładne i wcale nie jest takie drogie.

Pamiętajcie im cięższe pióro tym lepsze. Jednak na początek drogi polecam wam takie pióro jak ja mam. 

Wakacje to świetny czas, aby coś zmienić. Może chcecie poprawić charakter pisma? Jeśli tak wymieńcie długopis na pióro i bawcie się dobrze :)

Pozdrawiam was serdeczniejsze :)


  

Komentarze

  1. Uwielbiam pisać piórem. Niestety, na razie piszę marną imitacją pióra (ma stalówkę, wymienia się wkłady, ale to plastikowy badziew za dwa złote), ale mam nadzieję, że to się wkrótce zmieni. Trochę ubolewam, że sporo zeszytów ma tak cienkie kartki, że pisanie w nich piórem nie ma sensu - bo przebija. Na szczęście nie chodzę już do szkoły i nie muszę kupować pierwszych lepszych zeszytów na już teraz i mogę mieć nieco więcej czasu na szukanie papieru o większej gramaturze. :)

    http://ksiazkowa-krolowa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to prawda, niestety wiele zeszytów, chociaż ładnych ma słabej jakości kartki. Polecam zeszyty Oxford, których kartki faktycznie nie przebijają. Proponuję, poczekać na urodziny, imieniny czy inną uroczystość i poprosić o taki prezent :)

      Usuń
    2. E, mam inne priorytety co do prezentów urodzinowo-imieninowych. :p Szczególnie, że zeszytów mieć już nie muszę - skończyłam szkołę.

      Usuń
    3. Pisząc o prezencie miałam na myśli dobre pióro. Zdecydowanie potrzebuję już wakacje :)

      Usuń
    4. W każdym razie, pióro to również nie jest mój must have, wolę poprosić o ważniejsze dla mnie rzeczy.

      Usuń
  2. ja kiedys lubilam Pisa piorem, traz wole dlugopis, lecz czasem wracam do piora gdy wypuje np zaproszenie, wtedy moje pismo jest ladniejsze :)

    ZAPRASZAM NA MÓJ BLOG TINYPURPOSE OFFICIAL / klik /

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Moje sposoby na... języki obce

Szkolne Life Hacks + Konkurs